Design

Aan de basis van iedere website ligt een grafisch ontwerp. En aan de basis van het ontwerp staat een interaction design. Zonder een gebruiksvriendelijke opzet met ontwerp voor de interactie tussen gebruiker en applicatie bestaat er geen goede website. Want hoe mooi ook, als de gezochte informatie niet (goed) vindbaar is, mist de webapplicatie of site zijn doel. Bij Occhio denken we vanuit de gebruiker en de techniek die voorhanden is. En van daaruit volgt de rest.

Empathy map & customer journey

Voorafgaand aan de start van de daadwerkelijke bouw van een website of webapplicatie is het belangrijk om grondig voorwerk te doen zodat eenmaal begonnen met de sprints bij een scrumproject de vaart erin kan blijven. Dat is van groot belang omdat er een korte doorlooptijd is per sprint. Alles wat voor die tijd uitgedacht, afgestemd en vormgegeven kan worden scheelt ontwikkeltijd tijdens de sprint. Zo kan de focus tijdens de sprints zoveel mogelijk liggen op de technische ontwikkeling en vormgeving.

Empathy map

Wij vinden het dan ook altijd belangrijk om allereerst de doelgroepen en online strategie in kaart te brengen, waarvoor we bij Occhio altijd gebruikmaken van een strategische sessie m.b.v. de empathy map methode. Doel van deze sessie is samen met het projectteam de strategie achter de website te bespreken en eenduidigheid te bereiken op vragen als: Wat moet men zien/vinden/ervaren als ze op de website terechtkomen? Wat is de belangrijkste doelstelling van de site? Welk imago en uitstraling hoort daarbij? Wanneer is de website een succes en wat moet het vooral ook niet zijn?

Persona’s en klantreis

Nadat deze en andere basale vragen besproken zijn, wordt de doelgroep middels de empathy map methode in kaart gebracht, want niets is belangrijker voor een succesvolle website dan aansluiting te hebben met de doelgroep. Nog te vaak wordt hier te snel aan voorbij gegaan bij ontwikkeling van een websiteconcept, omdat de doelgroep dan wel al benoemd is, en ieder daar wel ‘zijn idee bij heeft’. Te vaak blijkt dat een verkeerde aanname. Het begint met het verplaatsen in en denken vanuit de doelgroep.

Dat lukt het beste door een uitgebreid doelgroepprofiel (persona’s) op te stellen – waarbij nagedacht wordt over wat deze personen denken, zien, zeggen, doen, voelen en horen – en de customer journey – hoe reist de klant door de website op zoek naar zijn/haar doel? Resultaat bestaat verder o.a. uit persona’s, gebruikersrollen en een contentplan.

Neem contact op met Michel als je meer wilt weten over empathy map & customer journey.

X

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

NaamAanbiederDoelVervaldatum
admin_authOcchio.nlWij gebruiken deze cookie om te onthouden of een Occhio.nl gebruiker is ingelogd in ons systeem.5 jaar
October_sessionOcchio.nlDeze cookie wordt gebruikt door ons content management systeem en wordt geplaatst bij bezoek aan willekeurig welke pagina van onze website. Sessie
NaamAanbiederDoelVervaldatum
_gat_gtag_UA_63158_1Google-analytics.comGebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen1 minuut
_gaGoogle-analytics.comRegistreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt.1 jaar
_gidGoogle-analytics.comRegistreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt.24 uur

Occhio.nl maakt geen gebruik van marketing cookies.

Cookies

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Bekijk hier onze privacy verklaring