Online marketing

Online marketing is niet meer weg te denken uit de bedrijfsstrategie. Internet is zo diep in de samenleving ingeworteld dat élk bedrijf de mogelijkheden van internet op strategisch niveau moet onderzoeken. Wij adviseren geregeld opdrachtgevers op gebied van online marketing. Het creatieve en technische komen daarin samen. Denk aan een combinatie van design, ontwikkeling van de website, adverteren, verkoop en conversie.

SEO en SEA

Zoekmachinemarketing (of search marketing) is de combinatie van SEO (zoekmachineoptimalisatie) SEA (search engine advertising). Samen vormen ze een krachtige aanpak. SEO heeft betrekking op zowel de content als de website zelf. Wanneer het om de website zelf gaat is het mogelijk om bijvoorbeeld te zorgen voor de juiste tags en beschrijvingen. Op die manier is de SEO vriendelijkheid van de website behoorlijk te verbeteren en is het dus mogelijk om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk gevonden wordt in zoekmachines.

SEA heeft echter veel minder te maken met de eigen website, maar veel meer met de zoekmachine zelf. Dit betekent dat het gaat om het adverteren in de zoekmachine, in plaats van het gevonden worden zelf.

E-mailings

Nieuwsbrieven zijn een hele goede manier om je klanten te informeren en betrokken te houden. Een mailsysteem dat met kop en schouders boven de anderen uitsteekt is wat ons betreft MailChimp. Het is niet alleen een van de meest gebruiksvriendelijke systemen voor het beheren en versturen van je nieuwsbrieven, het is daarnaast de perfecte tool om ze mee te optimaliseren. Je nieuwsbrieven worden dan ook niet voor niets campagnes genoemd in het systeem. En om je ‘campagnes’ te kunnen evalueren voorziet Mailchimp in duidelijke rapportages. Je ziet in één oogopslag hoe je campagne scoorde en wordt meteen gewezen op de punten waarop je nog zou kunnen verbeteren. Dit stimuleert om te blijven verbeteren en daarmee heb je met MailChimp al snel veel meer succes met je nieuwsbrieven.

Social media

Met een online strategie haal je het beste uit je online aanwezigheid. De vraag is daarbij welke social media moet jij, wanneer, hoe inzetten? De mogelijkheden zijn immers oneindig en het is de kunst hieruit de juiste te kiezen: Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest (en al die anderen). Laat de keuze gerust aan Occhio over, wij komen met een online strategie of campagne die werkt.

Neem contact op met Hendrika als je wilt weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Communicatie.