Online marketing

Online marketing is niet meer weg te denken uit de bedrijfsstrategie. Internet is zo diep in de samenleving ingeworteld dat élk bedrijf de mogelijkheden van internet op strategisch niveau moet onderzoeken. Wij adviseren geregeld opdrachtgevers op gebied van online marketing. Het creatieve en technische komen daarin samen. Denk aan een combinatie van design, ontwikkeling van de website, adverteren, verkoop en conversie.

SEO en SEA

Zoekmachinemarketing (of search marketing) is de combinatie van SEO (zoekmachineoptimalisatie) SEA (search engine advertising). Samen vormen ze een krachtige aanpak. SEO heeft betrekking op zowel de content als de website zelf. Wanneer het om de website zelf gaat is het mogelijk om bijvoorbeeld te zorgen voor de juiste tags en beschrijvingen. Op die manier is de SEO vriendelijkheid van de website behoorlijk te verbeteren en is het dus mogelijk om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk gevonden wordt in zoekmachines.

SEA heeft echter veel minder te maken met de eigen website, maar veel meer met de zoekmachine zelf. Dit betekent dat het gaat om het adverteren in de zoekmachine, in plaats van het gevonden worden zelf.

E-mailings

Nieuwsbrieven zijn een hele goede manier om je klanten te informeren en betrokken te houden. Een mailsysteem dat met kop en schouders boven de anderen uitsteekt is wat ons betreft MailChimp. Het is niet alleen een van de meest gebruiksvriendelijke systemen voor het beheren en versturen van je nieuwsbrieven, het is daarnaast de perfecte tool om ze mee te optimaliseren. Je nieuwsbrieven worden dan ook niet voor niets campagnes genoemd in het systeem. En om je ‘campagnes’ te kunnen evalueren voorziet Mailchimp in duidelijke rapportages. Je ziet in één oogopslag hoe je campagne scoorde en wordt meteen gewezen op de punten waarop je nog zou kunnen verbeteren. Dit stimuleert om te blijven verbeteren en daarmee heb je met MailChimp al snel veel meer succes met je nieuwsbrieven.

Social media

Met een online strategie haal je het beste uit je online aanwezigheid. De vraag is daarbij welke social media moet jij, wanneer, hoe inzetten? De mogelijkheden zijn immers oneindig en het is de kunst hieruit de juiste te kiezen: Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest (en al die anderen). Laat de keuze gerust aan Occhio over, wij komen met een online strategie of campagne die werkt.

Neem contact op met Hendrika als je wilt weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Communicatie.

X

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

NaamAanbiederDoelVervaldatum
admin_authOcchio.nlWij gebruiken deze cookie om te onthouden of een Occhio.nl gebruiker is ingelogd in ons systeem.5 jaar
October_sessionOcchio.nlDeze cookie wordt gebruikt door ons content management systeem en wordt geplaatst bij bezoek aan willekeurig welke pagina van onze website. Sessie
NaamAanbiederDoelVervaldatum
_gat_gtag_UA_63158_1Google-analytics.comGebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen1 minuut
_gaGoogle-analytics.comRegistreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt.1 jaar
_gidGoogle-analytics.comRegistreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt.24 uur

Occhio.nl maakt geen gebruik van marketing cookies.

Cookies

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Bekijk hier onze privacy verklaring