Wat we doen

Alles voor op het web, op elke device.

Bedenken

Wil je een site ontwikkelen waar jouw publiek écht iets aan heeft, dan moet natuurlijk duidelijk zijn waar je als organisatie naartoe wilt. Bij Occhio bepalen we de online strategie graag samen. Jij als opdrachtgever weet alles over de organisatie, wij weten alles van hoe je je verhaal, dienst of product online het beste over kan brengen. We helpen je om door de ogen van jouw doelgroep te kijken, het belangrijkste doel van de site boven water te krijgen, het verhaal simpel te houden en in te spelen op de behoeftes van de bezoeker. Het geeft houvast gedurende het proces, helpt prioriteiten te stellen en het helpt ons de juiste keuzes te maken.

Lees onze blogs hierover

Bedenken

  • stroke imageOnline strategie

    Online strategie

    Online strategie - de verzamelnaam voor al het denkwerk voorafgaand (aan) de site - is voor ons altijd het vertrekpunt. Welke van de hieronder omschreven onderdelen we gaan uitwerken, is afhankelijk van de organisatie, jouw wensen en het voorwerk dat al gedaan is.

  • stroke imageEmpathy map

    Empathy map

    In een empathy map-sessie werken we samen de belangrijkste doelgroepen uit tot persona’s: fictieve personen die ons in de huid van de doelgroep helpen kruipen. Tijdens het ontwikkelproces houden we deze personen in ons achterhoofd, zodat we altijd vanuit de gebruiker blijven denken. User-centered dus.

  • stroke imageCustomer Journey

    Customer journey

    Per persona werken we een customer journey uit, ofwel: het traject dat een klant aflegt, van de eerste behoefte tot en met het in zee gaan met jouw organisatie. We brengen alle contactmomenten in kaart en stellen ons voor hoe dat voor de klant is. Met welke vragen zitten ze? Wat beïnvloedt hun keuzes? Hoe ervaren ze het contact? Hier kunnen we vervolgens in de ontwikkeling van de site weer op inspelen.

  • stroke imageProduct statement

    Product statement

    Een product statement omschrijft het doel van de site, de behoefte van de doelgroep en het onderscheid met andere aanbieders. Het wordt één zin, die wij bij het ontwikkelen aan de muur hebben hangen. Komen we voor ingewikkelde vraagstukken of keuzes te staan? Dan toetsen we het aan het product statement. Ook het product statement ontwikkelen we in een gezamenlijke sessie.

Bouwen

Hebben we de strategie helemaal scherp, dan maken we de vertaalslag naar design door middel van een juiste mix tussen identiteit, uitstraling, interactie-ontwerp en gebruiksvriendelijkheid. Bij zeer technische projecten onderzoeken we in dit stadium al hoe we de koppelingen en de nieuwste technieken kunnen implementeren. Als ook dat in grote lijnen rond is, beginnen we met het daadwerkelijke ontwikkelen van de site. De meeste projecten scrummen wij; dit is een flexibele en iteratieve werkwijze waarbij voor jou als opdrachtgever een belangrijke rol is weggelegd.

Lees onze blogs hierover

Ontwikkelen

  • stroke imageGrafisch ontwerp

    Grafisch ontwerp

    Het grafisch ontwerp (in de online wereld meestal aangeduid als 'graphic design') is een vertaling van de strategie. In het conceptontwerp laten we de uitstraling van de site zien. In grote lijnen, maar ook in detail: welke kleuren gebruiken we, welke letter, welke vormen, wat voor beeld? Aan de hand van een aantal voorbeeldpagina’s tonen we de mogelijkheden van de stijl.

  • stroke imageInteraction design

    Interaction design

    Hand in hand met het grafisch ontwerp gaat het interaction design: hoe orden je alle informatie en hoe zorg je ervoor dat de gebruiker snapt waar hij wat kan vinden?

    Naast het praktische gebruik is interaction design het onderdeel waar vaak de wow-factor zit. Door animaties precies goed te timen of iets net even wat mooier te animeren bijvoorbeeld.

  • stroke imageFrontend-development

    Frontend-development

    Onder de 'frontend' verstaan we alle technische werkzaamheden die nodig zijn om de website of (web)app er mooi uit te laten zien. Dit omvat implementatie van het ontwerp, het animeren van interacties en het optimaliseren van het inladen van de pagina.

    Het is ook aan de frontend om te zorgen voor het aanhouden van de webrichtlijnen en rekening houden met bijvoorbeeld screenreaders en zoekmachines. Om ons werk zo goed mogelijk te doen gebruiken we o.a.: Sass, Gulp,Babel, Uglify en Browserify.

  • stroke imageBackend development

    Backend development

    De code die als motor fungeert achter all websites en (web)apps die we ontwikkelen, noemen we de backend. Onze developers hebben een sterke basis in objectgeoriënteerd programmeren en beheersen doorgaans meerdere talen en platformen.

    Voor de meeste projecten doen we migraties en ontwikkelen we koppelingen d.m.v. webservices met andere websites en webdiensten. Hiervoor hebben we onze eigen cloudoplossing.

  • stroke imageWebservices

    Voor de meeste projecten doen we migraties en ontwikkelen we koppelingen met andere websites en webdiensten. Hiervoor hebben we onze eigen Occhio Cloud. De Occhio Cloud is een fundament van verschillende onderdelen die zowel los als gekoppeld gebruikt kunnen worden en waarmee je veel flexibeler bent bij de ontwikkeling.

    Naast het koppelen van de gebruikelijke social media, betalingssystemen en e-mailservices maken wij veel koppelingen met CRM en collectiesystemen. Zo koppelden wij o.a. met: AdLib, ArtLogic, FasterForward Elements, Gmail, Google Drive, Exact, LearningOnline, Pluriform, Salesforce, Stb Web Services, TADC, Xl-ENZ

  • stroke imageOpen source

    We werken met open source CMS systemen in PHP zoals WordPress en Drupal, maar ontwikkelen ook met open source tools zoals Node.js en React. Een belangrijk onderdeel van het werk is op de hoogte blijven en alle voor- en nadelen goed kennen van de mogelijke oplossingen. We bekijken per project wat de beste tools zijn. Ook voor de servers gebruiken we open source.

  • stroke imageSalesforce

    Salesforce

    Hier bij Occhio weten we alles van Salesforce, een veel gebruikt Customer Relations Management-pakket. We hebben ervaring met het koppelen van Salesforce aan de website, zodat informatie uit Salesforce automatisch op de website getoond wordt.

  • stroke imageProductonwikkeling

    Productontwikkeling

    Naast ons maatwerk, werken wij aan producten die we vaker kunnen inzetten. Hoge opstartkosten worden zo ondervangen door een abonnement, om het voor jou als klant betaalbaar te houden.

Beheren

We hosten de sites die we ontwikkelen bij voorkeur zelf. Na de livegang blijven we graag betrokken bij onze opdrachtgevers. We geven advies en ondersteuning over onderhoud en site-optimalisatie. Dat doen we op verzoek, pro-actief middels een strippenkaart of volgens afspraken binnen een service-overeenkomst. We doen het liefst nét dat beetje extra.

Lees onze blogs hierover

Beheren

  • stroke imageHosting

    Hosting

    De data van een site moet op een server staan. Dat kan jouw eigen provider zijn, of een server van ons. Dat laatste heeft onze voorkeur, omdat wij dan precies weten wat er gedaan moet worden en zeker weten dat het goed zit. Onze hosting heeft niet alleen een goede uptime en monitoring, maar is ook nog eens groen.

  • stroke imageService

    Service

    Een site is nooit af. Het gebruik van de site levert nieuwe inzichten op, de organisatie groeit of verandert. En dus zijn er altijd onderdelen binnen een site die aangepast of aangevuld moeten worden. Dankzij de gebruiksvriendelijke content management systemen kan veel content door jou zelf worden aangepast. Is het meer dan content, vullen wij graag aan wat nodig is.

  • stroke imageOnderhoud

    Onderhoud

    Ook al verandert er niets binnen een site, onderhoud is altijd nodig. Bijvoorbeeld om updates van content management systemen te installeren en controleren. Wij adviseren wat nodig is, en voeren dit graag voor je uit.

  • stroke imageAnalyse en optimalisatie

    Analyse en optimalisatie

    Google Analytics, wat we bij de meeste websites en webapps installeren, kan ons veel vertellen over hoe gebruikers door de site navigeren, wat ze lezen, wat niet en hoe ze bij jouw organisatie terecht komen. En hoe meer je weet, hoe beter je hier ook weer op kan inspelen. Zo verbeteren we samen de site. Naast Google Analytics gebruiken we ook Webmaster tools, Insights, Hotjar en AdWords keywords analyses om de resultaten nog beter te maken. We geven regelmatig Academy classes over deze onderwerpen.

  • stroke imageMailchimp & Mandrill

    Mailchimp

    Voor nieuwsbrieven maken wij graag gebruik van Mailchimp. Een goed systeem dat het voor jou als gebruiker gemakkelijk maakt een mailing te versturen. Om te zorgen dat mails van de website goed terecht komen en we dezelfde template kunnen gebruiken als in Mailchimp maken we veelal gebruik van Mandrill.