Joris van Gelder

Joris is oprichter van Occhio. Hij is vanaf de eerste kennismaking bij jou als opdrachtgever betrokken en geeft graag advies over creatieve oplossingen of een passende werkwijze. Hij leidt regelmatig strategiesessies, waarin je als opdrachtgever wordt geholpen je te verplaatsen in de eindgebruiker. Daarnaast richt hij zich volledig op de strategie van Occhio. Hij is hierbij altijd op zoek naar verbetering en vernieuwing om alle processen binnen Occhio te optimaliseren. Zo heeft hij Occhio sinds halverwege 2016 omgevormd tot een holacratische omgeving. Holacracy is een relatief nieuw besturingsmodel voor organisaties, waarbij autoriteit in een organische, platte structuur in ‘cirkels’ (teams) en ‘rollen’ (verantwoordelijkheden) wordt gedistribueerd over alle teamleden. Iedereen is daarom ‘manager’ van haar/zijn eigen rollen en draagt zelf de verantwoordelijkheid voor het functioneren van deze rollen.

Joris richtte Occhio op tijdens zijn studie Industriëel ontwerpen aan de TU Delft. Hij deed zijn eerste professionele klantcontactervaringen in diezelfde beginperiode op bij KPN Telecom (Sales MKB) en ABN-AMRO (Electronic Banking).

Hij mag zich inmiddels officieel ‘burner’ noemen, na een bezoek aan het Burning Man-festival in Nevada (2016). Naast ‘werk’ (zo noemt hij het niet, want zo voelt het niet), spendeert hij graag tijd met zijn gezin, houdt hij van lekker en vooral gezond eten en blijft fit met hardlopen, kickboxen, maar ook met scubaduiken en windsurfen. Rust en inspiratie haalt hij zowel uit een goed (management)boek, maar ook uit de mensen die hij om zich heen heeft.

Joris denkt snel, handelt snel en staat open voor veranderingen. Hij neemt altijd de tijd voor iedereen die bij hem komt met vragen. Hij is een mensenmens pur sang. Ik kan de manier waarop hij in het leven staat erg waarderen.

Antoinette